keskiviikko 4. helmikuuta 2015

Median ja vanhemmuuden yhdistäminen


Instagramin (@ruusumakiblogi) puolella seuraavat saattoivat jo huomatakin, että täällä Ruusumäessä on tällä viikolla tapahtunut jotain mieletöntä! :) Pari viikkoa sitten Marva Median toimittaja otti minuun yhteyttä ja kysyi halukkuuttani osallistua tekemään juttua lasten ja somemaailman yhdistämisestä.

Ehdin jo säikähtää tilaisuuden menevän sivusuun, kun sairastuin päivää ennen sovittua tapaamista. Onneksi toimittaja ja toinen haastateltava, Maria When life gives you lemons -blogista, olivat kärsivällisiä ja saatiin kuin saatiinkin porukka kasaan maanantai-iltana.


Tänään aamulla heti sängystä ylös noustuani tietysti innolla lukemaan juttua. Painettu versio odotti vielä postilaatikossa, mutta sanomalehtiviikon ajan Länsi-Suomi on luettavissa ilmaisena näköislehtenä. Halutessasi voit lukea koko jutun (ja vaikka koko lehden) täältä. Meikäläinen hehkuu sivulla 11...

Oli ihan tosi hienoa päästä tekemään lehtijuttua! Myönnettäköön, että hiukan se myös jännitti. Toimittaja hoiti kyllä homman upeasti saadessaan minun sepityksiini jonkun järjen. :D Hatunnosto hänelle!

Mitä mieltä sinä olet lasten kuvien julkaisusta blogimaailmassa, Facebookissa tai Instagramissa?
Entä te, jotka laitatte kuvia muiden lapsista, kysyttekö vanhemmilta luvan vai miten toimitte?

Kivaa keskiviikkoa,
Heidi

8 kommenttia:

  1. Onpa hieno juttu, että oot päässyt kertomaan mielipiteen, näin tärkeästä aiheesta! :) Samoilla linjoilla olen lapsien kuvien julkaisusta netissä, niin kuin jutun otsikkokin kertoo; hyvän maun rajoissa. Mä olen nyt pojan täytettyä 4- vuotta vähentänyt kuvien julkaisua blogissa ja muussa mediassa. Tosin en niitä aikaisemmin kovin usein julkaissut muutenkaan. Ei minusta itsestänikään olisi mukavaa siinä vaiheessa, jos pärstäkuviani olisi ladattu nettiin albumeittain.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin niin tohkeissani, että mua ja mun pientä blogia pyydettiin mukaan tähän juttuun. :) En ole itsestänikään montaakaan tunnistettavaa kuvaa tänne lisäillyt ja lasten kuvien kanssa olen vielä vähän varovaisempi. :)

      Poista
  2. Tulin heti kurkkaamaan, kun lehtijutun perusteella löytyi omalta paikkakunnalta uusia blogituttavuuksia. Täytyykin selailla enemmänkin postauksiasi. Lehtijuttu oli muuten hyvä - asiaa on hyvä pohtia..
    Iloa viikkoosi<3
    terkuin
    SisustEllen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei mahtavaa, paikkakuntalaisia! :) Oli kyllä huippua päästä osallistumaan tuohon lehtijuttuun ja kiva kuulla siitä palautetta - kiitos! Iloa sinunkin viikkoosi. ♥ Taidan tulla heti vastavierailulle blogiisi.

      Poista
  3. Mun mielipide on se, että jos vanhemmat itse haluavat julkaista lapsistaan kuvia (tietenkin hyvän maun rajoissa), se on ihan ok. Enemmän harmittaa SoMessa ne kummit ja kaimat jotka jakavat kuvia toisten lapsista ilman lupaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon samaa mieltä. Itse ainakin toivon, että meiltä kysytään lupa, jos joku meinaa laittaa lapsistamme kuvia mihin tahansa mediaan.

      Poista
  4. Hienoa, että pääsit lehteen :) Tämä kuva-juttu on minusta tosi tärkeä asia, ja siksi kiva, että kirjotit aiheesta! Mun mielestä kukaan muu ei saisi laittaa kuvia lapsista nettiin paitsi vanhemmat. He saavat sitten itse päättää onko viisasta heidän jakaa kuvia OMISTA pikkuisistaan. :)

    Kiitos linkkauksesta Viikonlopun linkkirinkiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä aiheesta olisi voinut kirjoittaa melkein romaanin, mutta päädyin tekemään tällaisen typistetyn version. Ja nimenomaan, kuvien julkaisun pitäisi olla vanhempien päätös.

      Poista